zoals de oude avatar van kweenie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
min 2? naah dan niet joh.... zijn zeker mensen die de avatar niet hebben gezien...
Als een gezond sterk en vooral fit mens..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via toegevoegde link kun je verschillende afbeeldingen vinden.

Na google op neanderthaler, cro magnon of homo sapiens vind je waarschijnlijk nog meer.

Toegevoegd op 14-06-2009 12:59:39
Opm. Wel zelf nadenken, hoor. Andries Knevel is namelijk geen oermens en die staat er ook bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hariger dan de mens nu en enigszins aapachtig, in mijn verbeelding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In tegenstelling wat de meeste mensen denken is de oermens helemaal niet uitgestorven, zie bijgaande argumentatie.

Hoe de eerste mensachtigen er uit hebben gezien is natuurlijk gissen. In het vorige antwoord staan al wat links met afbeeldingen zoals wij (!) de oermens zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.foodlog.nl/images/uploads/homo-sapiens.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar leg je de grens ? De eerste homo sapiens sapiens, ofwel de eerste moderne mens in onze contreien zal er net zo uitgezien hebben als jij en ik. Alleen vermoedelijk wat gebruinder door veel buiten leven en minder verschillende haardrachten bij gebrek aan kappers.

Alle mogelijke mensachtigen die daar aan voor af zijn gegaan kennen we alleen van fossielen en het daadwerkelijke uiterlijk is giswerk en speculatie. Van de lichaamsbouw kun je je nog wel een voorstelling maken, maar beharing en kleur en zelfs exacte spieropbouw zijn wetenschappelijk onderbouwde gokken.

Zo heb ik ooit een boek gelezen waarin zeer aannemelijk werd gemaakt dat neanderthalers - die steevast worden afgebeeld als harige, bruine mensen - vermoedelijk heel blank en blond of roodharig waren, afgaande op de plaats en de omstandigheden waar ze woonden. Dat was wel en verrassing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een oermens? De Neanderthaler leefde 150.000 en 30.000 jaar geleden en zag er zo uit.