Ja, de natuurlijke vijanden van de mol zijn: Uilen, de rat, de hermelijn, de marter, de bunzing, de wezel, de vos, de das, de reiger en niet te vergeten de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
jemig, die molletjes mogen wel uitkijken ;) +

Andere antwoorden (6)

ja de mens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou er niet van staan te kijken als een reiger wel eens een molletje pakt als hij te dicht aan de oppervlakte komt.
Rieneke1
13 jaar geleden
Natuurlijk! Grote roofvogels zoals een Uil of buizerd, soms een reiger zelfs. Ook vossen kunnen op mollen jagen. Onder de grond heeft de mol geen natuurlijke vijanden.

Toegevoegd na 15 minuten:
Volgens wikipedia mogen wezel en hermelijn er ook wel bij als roofdieren. Ik denk dat het dan om jonge mollen gaat.

Hoe dan ook, als de mol zijn kop boven de grond steekt, is hij erg kwetsbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij lusten reigers wel graag een molletje!

Toegevoegd na 3 minuten:
sorry, alleen het antwoord van de mens was er toen ik met antwoorden begon, nu is het een beetje mosterd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle bovenstaanden en ... mijn kat (zaliger)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
klopt, ook een van mijn poezen zaliger kwam er af en toe mee thuis.
ze legde ze dan in mijn bed.
een ervaring die je niet snel vergeet ;)
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel dat maar aan die mol :lol:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha.
ik ga met shepa mee

Een van mijn kater is meester mollen vanger ik weet niet of hij er een hekel aan heeft of dat hij ze lekker vind maar op mijn grond is geen mol te bekenen hij vangt ze allemaal soms duurt het een tijd als er een onder de straat tegels zit maar ook die vangt hij na een tijd en hoeft hij 2dagen geen eten.

Toegevoegd na 1 minuut:
honden wil ik ook toevoegen een beetje boeren hond jaagt op molen(niet iedere huishond dus)