hoe groot moet een verblijf voor één tijger zijn?

en wat moet er in dat verblijf aanwezig zijn? (maak je geen zorgen kwil geen tijger in huis nemen hoor :P)

Toegevoegd na 13 minuten:
ik vraag me af wat de ideaale omgeving voor zo'n dier is en hoeveel ruimte hij wilt gebruiken, bijvoorbeeld voor een redelijk sprintje... ik weet niet hoe lang zo'n beest zin heeft om te rennen maar wat is dan redelijk voor hem? ^^

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6.1K

Antwoorden (5)

Hoe groot moet een verblijf voor minimaal 2 tijgers zijn. Tijgers zijn sociale dieren en het zou misdadig zijn ze alleen op te sluiten in een "verblijf"

Toegevoegd na 3 minuten:
Echter, ik denk per tijger toch wel 75 m2 dus 150 m2 zou voldoende zijn. Ik denk dat de tijgers gelukkiger zijn met het 10 voudige of liever nog, helemaal niet opgesloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar duizend vierkante kilometer, veel schuilplaatsen, genoeg dieren om op te jagen.

Kun je dat realiseren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas zijn hier geen verplichtingen of wettelijke richtlijnen voor (bij dierentuinen). Het nachthok hoeft niet groot te zijn, maar tijgers hebben eigenlijk ook ruimte nodig en geen dierentuin kan die geven. In de natuur leven ze in bossen en hoog gras. in de dierentuin kunnen ze geen sprint trekken.

Natuurlijk ben ik me er van bewust dat dierentuinen ook tijgers houden om ze mee te kunnen laten doen met internationale fokprogrograma's om jonge tijgers weer uit te kunnen zetten. Het blijft echter behelpen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het territorium van de tijger is normaal zo'n 25- 80 vierkante kikometer. Als er weinig voedsel is, dan is meer ruimte nodig, ik schat wel meer dan 200 vierkante kilometer in.

Toegevoegd na 16 minuten:
Loenie heeft gelijk dat de siberische tijger een enorm leefgebied heeft.

Het leefgebied is natuurlijk nodig om voldoende voedsel te kunnen vangen. Nu is dat in gevangenschap niet nodig. Een dierentuin zal daarom vooral naar het gedrag kijken van de tijger. Een tijger die constant heen en weer loopt is bijvoorbeeld gefrustreerd.

Je mag er vanuit gaan dat de verblijven in dierentuinen te klein zijn, maar dat er wel goed over nagedacht wordt om de tijgers zo optimaal te kunnen houden. Tenslotte is het belangrijkste doel van de meeste dierentuinen om de soort te behouden. Momenteel zijn er wereldwijd nog maar rond de 3000 over en van de Siberische specifiek maar een aantal of 450.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
200 vierkante meters moet gaan......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is misdadig dieren op te sluiten alleen maar om de mensen zo dicht mogelijk bij een wild dier te laten komen.Een mens wordt gestraft als die wat fout gedaan heeft en opgesloten. Dieren worden gevangen en opgesloten terwijl zij niets gedaan hebben!Hou daar eens mee op!Sluit alle dierentuinen! Koop een mooie DVD en bekijk dieren in hun natuurlijke omgeving!Zopas was er op Canvas een mooie documentaire over tijgers in de Himalaya, zo krijg je antwoord op je vraag hoeveel ruimte heeft een tijger nodig. Ook dieren die in gevangenschap zijn geboren hebben dat gevoel van vrijheid, het eerste wat een pas geboren dier doet als het voor het eerst buiten komt is aftasten hoe kom ik hier uit! Dat zit gewoon in hun genen. Dieren hebben ook een bewustzijn dus zijn ze tenvolle bewust van het feit wat vrijheid betekend.