Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gevaarlijk kunnen mieren zijn?

Las vroeger in stripverhalen(Tarzan) dat vleesetende mierenkolonies, complete dorpen met inwoners konden vernietigen. Vanwege hun ontelbare aantal.
Betreft dit slechts fantasie van de schrijver/tekenaar, of kunnen mieren daadwerkelijk een groot gevaar voor de samenleving zijn, hier, of elders in de wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt me onzin. Maar er bestaan wel roofmieren (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Roofmier ) die dieren kunnen aanvallen en "De legermier wordt beschouwd als de meest gevaarlijke van de roofmieren. Ze kunnen een koe reduceren tot een hoopje beenderen in enkele weken tijd. Er zijn zelfs overlijdens van baby's en kinderen vermeld." (Komt voor in Zuid-Amerika en Zuid-Mexico.).
Ik zou niet graag zo'n groep tegenkomen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

kijk maar eens bij wikipedia naar de faraomier.
Mieren zijn erg slim en heel moeilijk te bestrijden, in de V.S. is een groot probleem met zich verspreidende vuurmieren heb ik tijden geleden al op National Geographic gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfs op kleinere schaal kunnen ze al "gevaarlijk" zijn. Mijn terras dreigt te verzakken door al die gangen eronder, maar serieus, voor zover ze tussen de voegen van de stenen proberen door te komen (van mijn huis dus) maak ik me toch wel zorgen of ze niet e.e.a. beschadigen
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding