Zou er van iedereen een dubbelganger rondlopen op aarde?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is eerder gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/denk-kopie-jezelf-ergens-wereld.7554 Ik verwacht niet dat er een fundamentele verandering in antwoorden zal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klein nuance verschil. Die vraag, vraagt direct naar jezelf. Wat bijvoorbeeld een ander antwoord oplevert als je een eeneiige tweeling hebt. Deze vraag, vraagt naar iedereen. Daarom laat ik hem staan ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik schaar mezelf onder iedereen, maar ik ben geen mod. Prima. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien de antwoorden die gegeven worden vind ik het toch echt een beetje dezelfde vraag :)

Het beste antwoord

Ha, die marki;

Dat hangt van het seizoen af. Zo tegen eind november zie ik mezelf op elke straathoek en in elke etalage terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou wel leuk zijn. Ik gok dat er van iedereen wel een dubbelganger rondloopt, maar het is natuurlijk ook per persoon verschillend of je iemand vindt lijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen. Een perfecte dubbelganger bestaat niet.

[Ik presumeer dat je wel eens van DNA hebt gehoord.]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop die van mij nooit tegen te komen in ieder geval...

Want dat zou inhouden dat er twee van die complexe figuren als mij rond lopen...

Ben er alleen wel een x-aantal jaar terug achter gekomen dat er iemand met dezelfde achternaam en dezelfde voorletters en dezelfde geboortedatum en dezelfde geboortestad is die 1 cijfertje verschil heeft met het (BSN) sofi-nummer. Ik bleek ineens een paspoort te hebben met een geslacht dat ik nooit gehad heb...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ieder mens is totaal uniek, alleen kun je als je de voorwaarde lager en lager stelt, wel overeenkomsten tegenkomen...

Maar in feite is iedereen totaal uniek...

Als je het criterium op het aantal benen legt, dan zijn er meer mensen die aan de richtlijnen voldoen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie geen enkele reden waarom dit het geval zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs eeneiïge tweelingen zijn niet identiek, dus een echte dubbelganger dat zal niet lukken. Kennissen van me maakten ooit een foto van een zgn. dubbelganger van mij; hij was ook niet knap maar daarmee hield de vergelijking wel op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van *iedereen*? Nee.

Van sommige mensen wel. Afhankelijk natuurlijk van hoe toegeeflijk je bent wanneer je iemand een dubbelganger noemt.

Dan kun je natuurlijk wel *zeggen* dat *iedereen* een dubbelganger heeft, maar dat jij de jouwe toevallig nog niet hebt ontdekt - maar da's dan toch echt een onbewezen stelling. En een onbewijsbare stelling. En zelfs een niet-falsificeerbare stelling.

En dat laatste is, volgens kennisfilosoof Karl Popper, een teken dat het om geloof gaat, en niet om wetenschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Qua gezicht wel, qua DNA niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Qua uiterlijk, gedachten, gevoelswereld, (DNA)? Nee, onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zou grapig zijn maar wel een betje druk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ooit op de voorpagina van de telegraaf gestaan met een foto op een terras in amsterdam,tenminste dat beweerde iedereen.
daarna zelf de foto gezien ,en het was alsof ik mezelf zag.
terwijl ik nog nooit op een terras in amsterdam gezeten heb.
dus het zou best eens kunnen dat er van iedereen een (uiterlijke) dubbelganger rondloopt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals hierboven gezegd: Identiek, nee. Maar kijk eens op de site van fotograaf Francois Brunelle. Hij is bezig met een project om op elkaar lijkende mensen die geen familie van elkaar zijn op de foto te zetten. Er zijn een paar verbazingwekkende voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zou te toevallig zijn en het is vrijwel onmogelijk (als je ook met interesses en gewoontes rekent)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je de kansen van de dna kent voor bepaalde eigenschappen, zou je net zo lang bezig zijn met toevallig precies dezelfde eigenschappen krijgen, dat je nog niet eens klaar bent als de zon al is opgebrand ( langer dan 5 miljard jaar dus)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vaker gehoord dat ik een dubbelganger heb van verschillende personen.
Zelfs van een klein meisje die de deur opendeed en naar haar oma riep dat mama aan de deur stond. Dat was overigens wel heel bizar, vond oma ook.