Hoe kan het dat als je sneller dezelfde hoeveelheid alcohol consumeert, je eerder dronken wordt?

Ik vind het ergens namelijk niet logisch. Als je sneller drinkt kan er minder al opgenomen worden terwijl het in je mond zit, en komt er meer in je maag aan tegelijk, wat er toch voor zou moeten zorgen dat er minder wordt opgenomen?

Net als je zeg maar een pil plet en dan krijg je allemaal korreltjes, deze neem je sneller op in je bloed dan een gewone pil.

Dus hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Alcohol wordt gedeeltelijk opgenomen via je maag in je bloed (20% binnen 10 min.) en de rest via je dunne darm.
Als je op een hele avond 4 wodkaatjes zou drinken en je doet er 6 uur over, dan is de hoeveelheid alcohol in je bloed zodanig dat je lever het goed (op tijd) af kan breken. Drink je echter die 4 wodka's in een uur, dan is de concentratie alcohol in je bloed erg hoog en kan je lever het niet op tijd afbreken en word je dronken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat bij langzaam drinken een deel van de alcohol al afgebroken wordt door de lever, die daar geen tijd voor heeft als je snel drinkt.