Zijn er in de dierenwereld ook vrouwelijke dieren die mooier zijn dan de mannelijke?

Meestal is het zo dat de mannelijke variant mooier, imposanter, gekleurder is dan de vrouwelijke variant.
Bijvoorbeeld: leeuwen, pauwen, vele vogels soorten, enz.

28-05-2009 08:15 Toevoeging: heeft er iemand ook een serieus antwoord?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
7.6K

Antwoorden (7)

Jaah, de mens :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen als je in evolutietheorie gelooft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor C4th...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@bvb
wat heeft de schoonheid van de vrouw nu weer met GELOOF in de evolutietheorie te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpel, volgens de evolutietheorie stamt de mens van de aap, dus dierenwereld.
In de christelijke leer is de mens geschapen en hoort dus niet thuis in de dierenwereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@bvb: in wetenschap hoef je niet te geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Melissa: Maar wel in de schoonheid van de vrouw :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@BVB: als de vraagsteller met dierenwereld, dierenrijk bedoelt, dan valt de mens daar dus ook onder.
Buiten de mens inderdaad....
Ik vind vrouwtjesmieren over het algemeen mooier dan mannetjes.

Toegevoegd op 27-05-2009 13:16:53
...en trouwens het gros van de spinnen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bidsprinkhaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Pinokkio;

Is inderdaad een opvallend verschil, maar ik denk dat er ook van onze soort genoeg exemplaren zullen zijn die de mannetjesdieren mooier vinden dan de vrouwtjesdieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kwestie van smaak, en over smaak valt niet te twisten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn inderdaad mooier omdat de dames meer beschud moeten zitten bij het nest, vooral bij vogels zie je dit. Tevens moeten de mannetjes de vrouwtjes kunnen imponeren, en daarvoor moeten ze blijkbaar heel veel uit de kast halen.

Als je met dierenwereld, dierenrijk bedoelt, dan valt de mens daar ook onder. Dus hierbij een opsomming:
- Mens
- Hond; daarbij is er behalve bouw vaak weinig verschil, dus het is maar wat je mooier vindt (slanker en fijner of gespierder en groter)
- spin (mannetjesspin stelt vaak maar weinig voor)
- cavia (zeugjes zijn vaak wat dikker en hebben dus een hoger schattigdiertje-gehalte, zoals cavia's dat hebben)
en er zijn er vast wel meer.

Bij veel vogelsoorten zijn trouwens de mannetjes bont en de dames in bruintinten. Ik vind de vrouwtjes eigenlijk veel mooier, met die warme bruine tinten! Dus het is maar wat je mooi vindt he :) Imposanter, gekleurder is niet per definitie mooier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij honden vind ik de teef(vroutje) mooier want een reu(mannetje) word breder en dat vind ik minder mooi.