Een slak heeft een raspachtig orgaan, genaamd de radula, waarmee ze planten afraspen. Niet echt een tong;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja,

Slakken hebben een raspachtige tong, deze tong wordt radula (=krabber) genoemd. Op zo'n tong zitten tegen de 100.000 hele kleine tandjes waarmee de slak plantaardig voedsel afschraapt van een ondergrond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bek van de slak zit aan de onderkant. Op de tong zitten allemaal harde puntjes, waardoor de tong als een kaasrasp werkt. De slak kauwt zijn eten niet maar raspt het fijn.