Over het algemeen is er nooit concreet bewijs geleverd dat er echt een Maan landing is geweest.

Ook zijn er nooit concrete foto's uitgegeven die aantonen dat de Lunar Rover echt aanwezig is op de Maan (deze is achtergelaten).

Wel zijn er een paar onderwerpen in de conspiracy theories ontkrachtigd.
Zo zou bijvoorbeeld Niel Armstrong de vlag paal heen en weer bewegen met zijn pols vandaar dat deze wapperd op de Maan.

Ook zouden de verschillende schaduws raar zijn immers dat licht evenredig op de aarde terecht komt -- maar kennelijk heeft een aflevering van "Myth Busters" ontkrachtigd dat dit onmogelijk is.

Dus nee, anders dan de video's en voice recordings van 1972 is er geen bewijs dat er een landing heeft plaats gevonden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Er zijn heel veel foto's, en er is veel materiaal meegenomen. Trap niet in de websites die zeggen dat het niet waar is, er zijn bewijzen te over.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er bevindt zich een vijftal reflectoren op de maan. Dit kan geverifieerd worden vanaf aarde door laserstralen naar de maan te sturen die weerkaats worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Opzich bewijst dit toch weinig? Deze reflectoren zouden in theorie toch ook onbemand geplaatst kunnen zijn?
Er is bewijs genoeg, maar er is ook een complottheorie die stelt dat het Apollo-programma in scene is gezet. Voor argumenten en tegenargumenten, zie bronvermelding.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet of je ze kent, maar "the mythbusters" (discovery channel) hebben deze mythe eens uitvoerig getest. Dus buiten alle bewijzen om hebben ze geprobeerd om de foto's en films na te maken. (hebben beide ervaring in de special effects) En ook hen is het gelukt de beelden na te maken. Ik zou er maar gewoon vanuit gaan dat er een Amerikaanse vlag staat op onze maan!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn altijd mensen die graag geloven dat Amerika nooit op de maan geweest is. Conspiracy Theorists, of aluminiumhoedjes in populaire taal. Bij veel grote gebeurtenissen twijfelen zij aan de waarheid van het gebeurde of de waarheid van de toedracht van de gebeurtenis. Zo ook zijn er veel mensen die geloven dat de (eerste) maanlanding niet heeft plaatsgevonden als zodanig. Dit zou komen door analyse van verschillend beeld materiaal waarop de vlag zou "wapperen" en dat kan natuurlijk niet op de maan. Als ik het mij goed herinner is er wel door de autoriteiten toegegeven dat er inderdaad beelden zijn gemaakt op aarde. Deze zouden uitgezonden worden als er een communicatie probleem was met de maan. Of deze beelden daadwerkelijk zijn uitgezonden is niet bekend. Bewijs is er te over. De vraag is of je gelooft wat deze autoriteiten jou als bewijs voorschotelen ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, al het bewijs is gemanipuleerd en er zijn goede redenen om aan te nemen dat de mens nooit op de maan is geweest. De theorie is dat het een publiciteitsstunt van de amerikanen is geweest ten tijde van de koude oorlog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, want het staat op wikipedia en dan is het waar.