alls je op Jupiter zou neer storten waar kom je dan te recht wat is het eind punt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ten eerste ga je zeker dood. Ergens wordt je verpletterd onder de enorme druk die er heerst.

Ten tweede eindig je ergens in de atmosfeer (of het gas) op een punt waar de dichtheid van de atmosfeer ongeveer overeenkomt met de dichtheid van je lichaam.

Ten derde, ten tweede is alleen in een "windstil" gebied. Normaal gesproken zul je op stormwinden door de atmosfeer stuiteren. Windsnelheden van honderden kilometers per uur zijn niet ongebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jupiter is een raar geval. Ten eerste is Jupiter gigantisch vele malen groter dan Aarde.

En Jupiter bestaat vooral uit gas en vooral uit waterstof. Stel nou dat je aangetrokken werd door Jupiter en je kon overleven in een vacuüm en zonder zuurstof plus extreme kou/hitte wat zou je dan zien?

Je begint on de relatief gematigde zones boven aan met stormen van slechts hondersen kilometers. Er is nog licht en gigantische blokken ijs worden meegesleurd.

Na enkele duizende kilometers neemt de intensiteit van de stirmen toe met soms wel duizend kilometers per uur. Ook zal het daar heel erg heet en donker zijn met gigantisch veel druk.

In de kern val je te pletter op een gigantische bal vaste waterstof. De temperatuur is niet te verdragen en de druk ook niet. Ee is zoveel druk dat het eaterstof een vaste vorm aanneemt.