Er vinden nogal wat maansverduisteringen plaats. Punt is wel dat niet alle maansverduisteringen vanuit Nederland te zien zijn. Zo vinden in de periode 2000 en 2049, 116 maansverduisteringen plaats (gemiddeld 2,32 per jaar), voor exact de helft van deze eclipsen (58 eclipsen) is ten minste het maximum in de Benelux zichtbaar (gemiddeld 1,16 per jaar).

25 april a.s. is de eerstvolgende maansverduistering die vanuit Europa te zien is. Via de tweede link vind je een volledig overzicht van NASA. Zowel verduisteringen die al hebben plaatsgevonden als de data van toekomstige maansverduisteringen kun je hier terugvinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerstvolgende gedeeltelijke maansverduistering is op 25 april 2013.
De eerstvolgende totale maansverduistering is op 28 september 2015.