Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de mens echt op de maan geweest?

Er zijn mensen die 'ja' zeggen. Er zijn ook mensen die twijfelen aan de maanlanding. Ze hebben de maanlanding nagebootst in een woestijnlandschap.

En waarom zijn er tegenwoordig geen maanlandingen meer? Hoeft er niets meer onderzocht te worden?

Wat is jullie mening?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn genoeg bewijzen voor. Sommige mensen twijfelen hier inderdaad aan, onderstaande bron is een interessant artikel over de voor- en tegenargumenten over deze maanlandingscomplottheorie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk! Op Ruud kan je bouwen voor betrouwbare en objectieve antwoorden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Erg goed stukje Ruud. Hiermee maak je zeker kans op de 10 punten voor het beste antwoord. Wel / Niet... tja... wie zal het zeggen.

Andere antwoorden (13)

Ik geloof dat het wel echt is, hoewel het wel makkelijk te faken is (zoals bij Mythbusters te zien is)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk wel dat het gebeurd is. Het was een wedloop met de russen en tegenwoordig zijn er heel veel conspiracytheories over de maanlanding. Saiant detail is dat geen van de astronauten op de bijbel durft te zweren dat ze er geweest zijn.
Tegenwoordig zijn er geen menselijke maanlandingen meer omdat het een schandalige geldverspilling is als alles ook met maanrovertjes gedaan kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ze zijn 20 jaar geleden al op de maan geweest? denk dat het wel zo is, alleen ze doen er veelste weinig mee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eind jaren zestig begin jaren zeventig zijn er mensen op de maan geweest. Geloof je het zelf? Toen kon je nog niet eens PONG spelen op je computer. Ze hadden toch nog niet de techniek om naar de maan te reizen, te landen en ook weer heelhuids terug te komen? Voor die tijd was het gewoon een onmogelijke opgave. Ik geloof het dus niet. Het was een 'wedstrijd' tussen de Amerikanen en Russen. En na deze landingen is er nooit meer iemand op de maan geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geloof van wel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens officiele bronnen is Neil Armstrong dat geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor weinig historische gebeurtenissen is meer bewijs dan de maanlanding. Maangesteente, duizenden foto's, filmmatriaal, reflectors en ander achtergelaten dingen... Als je dit niet gelooft kan je ook wel in twijfel trekken dat de aarde rond is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha dat mensen daar nog steeds aan twijfelen...ik snap niet dat mensen denken dat dat niet mogelijk is....waarom zou dat niet mogelijk zijn?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben van mening dat de maanlanding weldegelijk heeft plaatsgevonden...

De welles nietes discussie dateerd van latere datum en is naar mijn mening te wijten aan het steeds meer en meer oplaaiende gespeculeer naar wat men in Area 51 uitvoerd...

Als ik logisch redeneer dan is het volstrekt logisch dat in een zo goed als afgeschermd gebied ontwikkelingen gaande zijn. En dat de mens hier pas in een veel later stadium mee geconfronteerd word. Al dan niet bedreigend voor het menselijke bestaan op de aarde. Neemt niet weg dat er altijd mensen zullen zijn die over informatie beschikken die vandaag de dag al weten welke revolutionare ontwikkelingen tussen nu en 10 jaar gelanceerd zullen worden als recent ontwikkeld/ondekt...

Zo zullen er altijd mensen en instanties blijven die met een ontwikkeling bezig zijn die voor de mensheid niet bekend zijn. Laat staan dat ze ook maar in een register zullen voorkomen...

Saiant detail is bijvoorbeeld dat de F-117 stealth bommenwerper en de B2 bommenwerper in oorlogen/conflicten dienst hebben gedaan, voordat deze gepresenteerd werden aan de wereld als revolutionair...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk wel! Als je iets NIET kunt 'faken' is het wel de richting waaruit radiogolven komen. En die kwamen indertijd rechtstreeks vanaf de maan. Waarom moeten alle bijzondere prestaties altijd worden neergesabeld? De 'maanrace' was indertijd een prestige-project om eerder te zijn dan de Sovjet-Unie, in de tijd van de 'Koude Oorlog.'
Dat is gelukt. Dit miljardenproject is toen al ingekort, want oorspronkelijk waren er meer maanlandingen gepland. De VS willen opnieuw naar de maan en dat gaat gebeuren ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een trieste gasten, die complottypes... Alleen maar wat roepen zonder dat ze er iets van afweten. Laat me een wedervraag stellen:

"Wat is gemakkelijker? Echt naar de maan gaan of een maanlanding simuleren, deze aan de wereld verkopen als echt, en hopen dat NIEMAND uit de school klapt?"

In conclusie: "Ja, de mens is echt op de maan geweest." Twijfelaars, doe je huiswerk en gebruik je gezond verstand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je nu nog niet gelooft dat er mensen op de maan hebben geland, ben je algeheel verloren voor de wetenschap. Een wetenschapper zul je nooit meer kunnen worden :).

Er zijn nu geen maanlandingen meer simpelweg omdat 't al gedaan is (er is dus weinig drang meer) en 't stervensduur is. De NASA is bijv. miniscuul vergeleken met 't bedrijf 'Microsoft'. De NASA krijgt dus weinig gelden - dus ja... Voor één maanlanding kan men waarschijnlijk 10 of meer andere projecten in de plaats uitvoeren.
Er moet een specifiek doel zijn zoals een (permanente) maanbasis of observatorium bouwen of diepgaander wetenschappelijk onderzoek; en er moet veel meer geld beschikbaar komen. Anders gaat 't niet lukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik dacht eigelijk altijd dat twijfel de bron van iedere wetenschap is. Alles 'klakkeloos' aannemen is geen basis voor verder onderzoek. Toch?
Nee kijk maar naar de foto’s de vlag wappert maar is geen Wind op de maan en er zijn geen sterren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding