hoe heet die planeet die s,avonds aan de zuidelijke hemel staat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Venus staat nooit zuidelijk - Venus moet oostelijk of westelijk staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze hebben haar laatst gebombardeerd en daardoor is ie iets verschoven ;-)
Omdat het een en ander een beetje beweegt is je plaatsaanduiding een beetje vaag. Om je in de planetenwereldT te verdiepen zou je "Google Earth" installeren

Toegevoegd na 47 seconden:
kunnen omhoog gooiT
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je niet Google Sky?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, maar dat is toch geïntrigeerd in Earth? Althans, daar kan je opgeven waar je bent, zodat de voor jouw zichtbare sterrenhemel in beeld gebracht wordt. En ja, inderdaad kan je ook naar http://www.google.com/sky/
Dat is de planeet Venus,daarom wordt ze ook wel de avondster genoemd! Hoewel het geen ster is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie onderstaande link:

http://www.jcvandermeulen.org/planeten.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jupiter.
Kijk maar eens in het Neave planetarium (link).

Venus is de helderste planeet, maar deze staat nooit ver van de zon omdat het een binnenplaneet is.
Jupiter is daarna de helderste, en deze kan - omdat het een buitenplaneet is - ook zo ver van de zon staan.