Hoe lang zou de snelste reis naar de maan duren met de huidige technieken?

Las zojuist op Wikipedia over reizen naar de maan. Nu vroeg ik me af hoelang ze in het verleden over een maanreis hebben gedaan en hoe snel dat volgens de huidige technieken zou gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
65.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien je interesse voor het onderwerp: Misschien ken je de site al, maar de NASA heeft een site waarin ze op het moment de Apollo 11 missie (realtime) nabootsen: http://wechoosethemoon.org/ (Werkt niet in Opera op de Mac, FireFox wel) De volgende stap in de missie wordt getoond over +/- 7 minuten (het is nu 19:37u). Ik heb de stappen zelf nog niet gezien. Maar ik ben erg nieuwsgierig naar wat er straks gaat gebeuren. Vergeet het geluid van je computer niet aan te zetten. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PS.: nadat de missie voltooid is, kun je het op eigen tempo nog eens nazien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwens, ik weet niet zeker of de site wel van NASA is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@fireeyedboy: dank voor de link!

Het beste antwoord

De Apollo 11 heeft er 3 dagen, 3 uren en 49 minuten over gedaan.
Maar de NASA's New Horizons Pluto mission deed er 8 uur en 35 minuten over. Die kreeg een aanvangssnelheid van 58.000 km/u en was nog steeds aan het versnellen toen ie langs de maan vloog. Een mooie tijd voor een afstand van 380.000 km!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een ruime werkdag naar de maan, ja, dat is redelijk snel lijkt mij ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord, 10 punten voor de Antwoordman.

Andere antwoorden (2)

De Spaceshuttle heeft net zoals de raketten een uiteindelijke snelheid van 28.500 km/u nodig om uit de dampkring te komen. Dus dan kun je uitrekenen hoe lang een reis zou duren als je de afstand naar de maan weet. En als ik het me goed herinner duurde de reis van de aarde naar de maan net geen 3 dagen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die 28.500 km/u is de snelheid waarmee de Space Shuttle rond de aarde cirkelt. Daarmee kom je niet ver. Om naar de maan te gaan moet vooral de richting van die snelheid anders worden.
Als men de snelheid van de aarde om de zon kan gebruiken (zo'n 106.000 km/u), ben je er in een kleine 4 uur. Echter vliegt de maan net zo snel om de zon...

Men wil naar mars, daar ben je pas een tijdje zoet mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is "Als"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Satelieten (die naar andere planeten worden gestuurd,) worden tussen maan en aarde geslingerd, zodat ze die snelheid krijgen... of dat ook werkt om enkel naar de maan te reizen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het me niet voorstellen, misschien zijn er experts in de zaal? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naja, het duurt even voordat je op die snelheid bent...