Dit zal niet gebeuren. door aanraking.
De zon heeft zeker een einde en in de wetenschap wordt eengenomen dat de zon zal gaan zwellen. Daar de zon een gele dwerg is zal onze zon als nova ten onder gaan.
Als de zon in dat stadium (schattingen lopen uiteen van 3 -5 miljard jaar) eerst gaat zwellen staat de aarde zo dicht bij dat die verdampt. In een later stadium zal de zon groter zijn dan de baan die de aarde nu maakt. Maar dan is de aarde er al lang niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is onmogelijk, de straling en zwaartekracht heeft voor een botsing de aarde al geheel uit elkaar gerukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over ca. 5 miljard jaar word de zon een rode reus en word de zon steeds groter zodat de zon de aarde opslokt. De zon botst niet echt op de aarde, maar slokt de aarde wel op.