Theoretisch kan het als je maar een capsule hebt met een metaal met een hoog smeltpunt en een metaal die de radioactieve straling tegen houd.

Toegevoegd na 48 seconden:
Zoals wolfraam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mens allicht niet , maar de NASA is een soort sonde aan het ontwerpen om tot in de corona van de Zon te komen... en dat zal ongeveer die afstand zijn.
Tot nog toe is men tot 0.3 Astronomische eenheden van de Zon geraakt met de 'Helios' een onbemande sonde.1
0.3 AE is ongeveer 50 miljoen kilometer.
Ik heb een link rondom 'Helios' (Duits)
Ga eens bij de NASA gaan snuffelen of ik iets meer te weten kom rondom die nieuwe sonde...

Toegevoegd na 1 minuut:
43.3 miljoen km

Toegevoegd na 6 minuten:
Jep , een beetje info gevonden en dan nog wel in het Nederlands , maar de afstand staat er niet expliciet bij.
Link 2

Toegevoegd na 11 minuten:
7 miljoen km zal het gaan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is hoogst onwaarschijnlijk, zo niet fysiek onmogelijk.

Neem de corona van de zon (de paar miljoen kilometer grote ring om de zon die je tijdens een absolute zonsverduistering kunt zien). De temperatuur loopt hier makkelijk op tot meer dan 1 miljoen graden !

Buiten die corona is het al niet veel aangenamer. Enorme straling als gevolg van zonnevlammen en die op de wereld energiecentrales hebben platgelegd, maken dat de mens daar niets te zoeken heeft.