Kun je voorspellen wanneer de maan ergens staat en hoe hoog?

Ik wil graag weten wanneer het volle maan is deze schijnt zoals op onderstaand plaatje.
De persoon staat op de plek van de pijl en de maan moet dan staan in het verlengde van de rode streep. Het liefst moet de maan dan nog heel laag staan.
De maan zal dus zo'n beetje in het westen staan.

Zie ook deze link van google maps behorende bij het plaatje.

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=cothen&sll=45.089036,-120.234375&sspn=177.60395,190.546875&ie=UTF8&hq=&hnear=Cothen,+Wijk+bij+Duurstede,+Utrecht&ll=51.998173,5.315452&spn=0.010569,0.027788&t=h&z=16

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Morgenvroeg om 6.30 's morgens zal ze daar staan.(vrij laag)
Maar volle Maan is op 19 Januari....dus al een ietsepietsie te laat.

Toegevoegd na 1 minuut:

Toegevoegd na 8 minuten:
simulatie is iets later : 6.45 dus een tikje meer westwaarts

Toegevoegd na 56 minuten:
of.....wachten tot 18 Februari om 6.18 (ochtend) op ongeveer dezelfde plaats (iets vroeger). Het is dan nog donker genoeg.