Wat is dat in het midden van het sterrenstelsel?

ik dacht altijd dat dat de zon was,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wat is 'dat' in jouw vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat in het midden
duuuhhh
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat in het midden van de melkweg! heb je nooit nederlands gehad of zo kan je niet lezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks van jouw,
ik weet niet waarmee je je bemoeit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jochie, probeer eens beleefd te blijven, het kost niets meer, maar staat zo veel beter. Daarbij: Jouw Nederlands is ook niet bepaald vlekkeloos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb ik het helemaal niet over.
Ik heb het erover dat ie (doet alsof ie) niet begrijpt waar "dat" naar verwijst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, misverstand??? of je vraagt je af wat die lichte 'bol' is in het midden.(op het plaatje) maar je kunt ook bedoelen wat er uberhaupt in het midden van onze melkweg is. denk ik:) (en anders, verbeter me)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat in het midden van het plaatje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is het midden van onze melkweg -_-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@kggr weet jij het dan?
Geef dan antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja met die informatie hieronder kan ik me dat ook wel bedenken.
Hé kggr droom lekker verden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die vragen die jij stelt dan,
over wat zijn gamma stralen, wat gebeurt er als je in een zwart gat terecht komt.
makkelijk op te zoeken op google.
dus kom mijn vraag niet dom noemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit koos jij als beste antwoord.
Je zou dan in feite in een korte tijd op een locatie komen waar je eigenlijk lang over zou moeten doen; het is een korte route tussen 2 verafgelegen punten binnen ruimte tijd.
Om dat wat tastbaarder te krijgen:
Stel je voor dat er een tunnel bestaat waar je aan het eind van jouw straat in kunt rijden. Jij doet dat met 100 kilometer per uur. Je blijft in de tunnel ook 100 kilometer per uur rijden en na 10 minuten kom je er aan de andere kant weer uit. Echter ben je nu in Los Angeles.
Normaal zou je, als je dat al zou kunnen rijden, met die snelheid een behoorlijke tijd onderweg zijn; wellicht een dag of 3 a 4. De tunnel bied je een korter alternatief, die fysiek moeilijk voor te stellen is; zelfs in een rechte lijn die ondergronds in rechte lijn door de aarde zou lopen haal je het niet in tien minuten. Hoe kan je je dit dan voorstellen? Pak een vel papier, zo’n a4-tje. Leg het recht voor je neer. Zet in de linker bovenhoek ‘Amsterdam’. Zet in de rechter onderhoek ‘Los Angeles’. Veel verder krijg je de punten niet van elkaar, op dat blaadje.
Pak nu de linker bovenhoek op, en vouw het papier zo dat de linker bovenhoek tegen de rechter onderhoek zit. Dat is je wormgat; als je de hele lengte over het papier aflegt is dat alsnog een eindje, maar de uiteinden liggen door het buigen van het papier vrijwel tegen elkaar.
Het papier is in dit voorbeeld ruimte-tijd en de connectie tussen de linker bovenhoek en de rechter onderhoek het wormgat. maar ik ga verder niet met jou in discussie.
je bent ook maar een jochie van 15.
http://www.goeievraag.nl/vraag/hallo-15-jaar-kilo-benchen.80758
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens, als het jullie niets uitmaakt, willen jullie dan je woordenwisseling ergens anders voortzetten? Hartelijk dank!

Het beste antwoord

Een zwart gat.

Toegevoegd na 21 seconden:
De zon is het midden van ons planetenstelsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zuigt dat dan niet alles op? ben jij model?
je hebt altijd van die leuke foto's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zuigt alleen massa op die te dichtbij komt.
Het wordt dan flink gemangeld en middels Hawkingstraling komt 't er uiteindelijk weer uit. About me: als je ff op mijn profiel klikt, zie je dat ik een man ben, hahaha...
Die leuke foto's dat betreft meestal zangeressen waar ik fan van ben, zoals Aya Ueto en Rika Ishikawa op dit moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ooohhhh.
sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
No problemo... Zo lang ik maar geen liefdesbrieven van mannen krijg, hahaha...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je weet ze wel altijd uit te zoeken!
De foto's bedoel ik, het zijn altijd 'lekkere ' plaatjes om naar te kijken. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, even netjes tot de orde geroepen hier :P je zou zo een + van mij krijgen, als dat kon op reacties. :P

Andere antwoorden (2)

Een supermassief zwart gat van 1 miljard zonnemassa's in het melkwegcentrum,op zo'n 26.000 lichtjaren van ons verwijderd,dus een zéér groot "zwaartekracht-
monster" dat álles dat té dichtbij komt uiteindelijk opslokt.

Toegevoegd na 6 minuten:
de zon,onze eigen moederster,is het centrum van ons zonnestelsel: de 8 planeten
( Mercurius,Venus,Aarde,Mars,Jupiter,Saturnus,Uranus,
Neptunus,in volgorde van de zon af gezien),alle manen,asteroiden,dwergplaneten(waarvan b.v. Pluto,Eris,Sedna,Quaouar,e.d. voorbeelden zijn,gelegen in de Kuipergordel) en alle kometen (die ,als ze ontsnappen uit de zgn. Oortwolk op 1 lichtjaar afstand van de zon,door ons zonnestelsel heenschieten en vaak elliptische banen rond de zon trekken) draaien rond de zon heen en worden vastgehouden door de zwaartekracht van de zon.

Toegevoegd na 2 dagen:
voor de volledigheid:
de massa van een zwart gat kromt de tijdruimte-structuur zélf: de ruimte wordt zó gekromd,dat er een soort oneindige "trechter" wordt gevormd,dat eindigt in een singulariteit,waar de normale begrippen van tijd en ruimte ophouden te bestaan.

massief is er eigenlijk niets in de zin zoals jij vraagt: zelfs atomen zijn niet "massief" : slechts ~ 1 triljoenste van hun ruimtelijke volume wordt "ingenomen" door de waarschijnlijke posities (quantumfysica-----onzekerheidsbeginsel van Werner Heisenberg,1927) van electrons en door de nucleonen (= protonen en neutronen) binnen de atomaire kern.

Zelfs "materie" is dus in deze zin slechts hoofdzakelijk "lege " ruimte,maar door de zwaartekracht wordt deze gekromd (de tijdruimte) en genereert dus massa,welke dan in zwarte gaten tot een oneindige tijdruimtelijke kromming leidt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de grotere melkwegstelsels is dat dikwijls een zwart gat , maar niet altijd.
Bij iets kleinere hoeft er geen zwart gat te zijn.
De vormen van de melkwegstelsels kunnen wel eens variëren.
Aangezien dat men op dit moment een vermoeden heeft van meer dan 100 miljard melkwegstelsels in ons stukje van het heelal ( diameter van 46 miljard maal twee = 92 miljard lichtjaren (meetbare heelal) ) is het niet gemakkelijk om zo maar te veralgemenen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ons melkwegstelsel wordt aangezien als één van de grotere ( zowat de vierde categorie op het kaartje hieronder )