Ergens wel; het is gebaseerd op de wwerken van de science-fiction schrijver L. Ron Hubbard.
Zelf ziet men dit anders; zie ook de bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De oprichter van die kerk (L. Ron Hubbard) was een science fiction schrijver en dat merk je wel aan bepaalde doctrines.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker: check deze film:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee Scientology kun je beter vergelijken met de Islam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
scientology is een soort geloof (religie), science-fiction is een genre (boeken, films)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dan ook dat de vraagsteller wil weten of de basis van deze religie te scharen valt onder het genre.
Scientology zelf beweert dat het 10 miljoen leden heeft, geen enkel andere onafhankelijke bron bevestigt dit.

Onafhankelijke bronnen verklaren dat Scientology 500.000 leden heeft verspreid over vooral een deel van de westerse wereld.

Veel mensen beschouwen Scientolgy als een sekte, in België wordt het officieel als een sekte bestempeld, ook in Duitsland is dit door het Hoogsgerechtshof bevestigt.

Kortom : Scientology is geen science-fiction.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Scientology is in belgie althans gecatalogeerd als een sekte door een speciale commissie. Science fiction is een strekking in de litteratuur die fictie voorstelt in de toekomst. Bv. Fahrenheit 452.(boek en film) of "A space odysee" Beroemd als radio verhaal is the battle of the wars van Orson Welles, die duizenden amerikanen uit New York verdreef uit paniek voor de fictie die als non fictie werd voorgesteld. Tijdens de uitzendin zelf is weel een rechtzetting gebeurd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Scientolegy is een hele rare sekte die is gebaseerd op sience fiction
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=mfWGwXcUoao