Hoe weet men waar de olie te vinden is?

Al die olieplatformen e.d. zijn wel leuk en aardig, maar hoe komen ze er eigenlijk achter waar die olie verstopt zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Bij het opsporen van aardolie maakt de NAM (Nederlandse Aardolie Maatschappij) gebruik van seismisch bodemonderzoek.
Door kunstmatig trillingen op te wekken, kunnen geologen de verschillende aardlagen in de aardkorst in kaart brengen. Elke aardlaag weerkaatst de trillingen namelijk op een unieke manier.
Met behulp van computers worden de gegevens van het onderzoek verwerkt tot een kaart van het landschap op drie kilometer diepte. Geologen analyseren de uitkomsten van het seismisch onderzoek en geven aan waar mogelijk aardolie te vinden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

door olieboringen te doen
steeds gaten maken tot ze een bron hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon door proefboringen te maken op plaatsen die er met speciale apparatuur uitziet ofdat er iets in de grond zit