Wat is liquid silicone glue?

ik heb van mijn vriend een booknook gekregen. dat is een bouwpakket voor een insert voor je boekenkast met een soort open kijkdoos er in.
de materialen zijn lasergesneden hout en papier en nu raadt de producent aan om liquid silicone glue te gebruiken als lijm

https://www.cutebee.net/products/cutebee-diy-booknook-kit-eternal-bookstore

wat is dat?

een jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Liquid silicone glue, of-te-wel "Vloeibare siliconen", hebben een zeer lage oppervlaktespanning, waardoor ze vele oppervlakken gemakkelijk bevochtigen – zelfs oppervlakken met een zeer lage oppervlakte-energie zoals PTFE. Geen wonder dat siliconenkit zo goed hecht aan vrijwel elk oppervlak in huis van keuken tot badkamer.

Vloeibare siliconenlijm is het best bekend als 'afdichtmiddel' dat op brede schaal wordt gebruikt in vele branches. Omdat vloeibare siliconenlijmen geschikt zijn voor het verbinden van zeer uiteenlopende materialen en bestand zijn tegen hoge temperaturen en blootstelling aan chemicaliën, zijn ze echter tevens geschikt voor vele industriële hechttoepassingen. Ze zijn betrekkelijk goedkoop en worden veel gebruikt in de bouwsector. Tweecomponenten siliconen hebben een zeer hoge temperatuurbestendigheid en kennen vele toepassingen in witgoed of zonne-energie.
esth0r
een jaar geleden
ja die pagina had ik ook gevonden maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat ik piepkleine ieniemienie haast modelbouw achtige stukjes gelamineerd hout en papier aan elkaar plak met siliconenkit, dat kan nooit een mooi resultaat opleveren.
(de kleinste onderdeeltjes zijn 2 x 2 x 8mm) dus wat mijn vraag beter had kunnen zijn was: welke lijm kan ik het beste gebruiken voor deze "knutsel"?