Zijn er bepaalde rangen bij indianen?

Ik lees een boek en hier staat in:
'Het opperhoofd heeft hier de hoofdrang.'
Zijn er nog meer rangen dan en zo ja welke?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Ja. Net als tegenwoordig bij moderne samenlevingen. Er waren taken onder de leden van een stam, maar ook onder beroepen had je rangen en standen.
Het opperhoofd stond bovenaan. Hij had raadgevers i.d.v.v. bijv. de beste jager, de medicijnman, of gewoon een van de oudste leden. Maar er waren ook leden die fungeerden als bemiddelaar bij conflicten of ingrepen als er gevochten werd o.i.d.