Dat komt zoals hierboven gezegd door de warme golfstroom. Je ziet dit fenomeen ook bij bijvoorbeeld engeland en Canada. Stukken van Canada die op dezelfde hoogte liggen als Engeland hebben uitgestrekte sneeuw en ijs vlakte in de winter, in Engeland zie je dit eigenlijk nooit (afgelopen winter uitgezonderd).

Het water in de zee stroomt rond, vanaf de noordpool stroomt dit langs de oostkust van de US naar beneden tot aan mexico. Dit is koud water wat langzaam opwarmt. De lucht boven dat water is dus ook koud, wat koude wind op het land geeft.

Vanaf Mexico (waar het water is opgewarmd) komt het terug onze kant op. De warme lucht geeft ons het relatief warme zeeklimaat dat wij hebben. Het water koelt steeds verder af naarmate het dichter bij de noordpool komt en stroomt vanaf daar weer terug langs de US.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vanwege de warme stroming van de Grote Oceaan. De Atlantische Oceaan heeft een koelere luchtstroming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt door de warme golfstroom in de Grote Oceaan. Volgens mij wordt de warme golfstroom (deels) veroorzaakt door de Pacific Ring of Fire.