Hoe kan ik er achter komen hoe hoog een klif is?

Heb geen professionele meetapparatuur, hoe kan ik hier toch achterkomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je er bovenop staat: touw met iets zwaars er aan laten zakken, markeren hoever hij is afgerold als het gewicht de grond raakt, dan kun je het weer optakelen en de lengte van het touw opmeten.

Toegevoegd na 3 minuten:
En als je er onder staat, op deze manier:
http://www.erthepe.nl/onderwijs/Les1/Les1%20meten%20hoogte%20bt.html
Het probleem daarbij is wel dat je weg moet lopen bij het te meten object, en een klif is vaak aan het water, dus je kunt wel natte voeten verwachten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, ik had nog niet op de link van je toevoeging geklikt. +1 van mij...

Andere antwoorden (1)

De hoogte van bomen wordt gemeten met een hoekmeter en dan een beetje eenvoudige wiskunde. Ik denk dat dat voor kliffen ook wel werkt.

Misschien kan je vanaf de klif de hoek meten naar een vast punt in het dal, en dan omgekeerd rekenen (als je de horizontale afstand tussen de klif en het vaste object weet).