Hoeveel procent van de wereld heeft bruine ogen? En blauw en groen?

Dus hoeveel procent heeft: bruin:.....
Hoeveel procent heeft blauw:.....
Hoeveel procent heeft groen:....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat leek mij makkelijk op te zoeken maar ik kom zoveel verschillende percentages tegen (in het engels en nederlands) dat ik mij daar niet aan waag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kwam bijv tegen dat 1 op de 6 ogen blauw zijn en ik kwam 2% tegen. Verder iets meer dan 50% bruin maar ook 99% bruin.... ik maak er een Goeie Vraag van!
fremar
10 jaar geleden
Bruin is het meest voorkomend, gevolgd door blauw. Groen is de meest zeldzaam oogkleur.Bruin is een dominante kleur en in vele populaties is het (met enige uitzonderingen) de enige aanwezige kleur.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oogkleur

Antwoorden (1)

Ik vermoed, dat het percentage blauwogigen op deze aardbol heel laag is. Het zou best wel eens kunnen zijn, dat blauwogigen alleen van Europeanen zijn en van mensen in andere werelddelen met Europese voorouders. In Europa vind je in het noorden veel blauwogigen en in het zuiden zeer overwegend bruinogigen. Bij vermengingen heb je meer kans dan er bruinogigen dan blauwogigen uitkomen. Volgens mij zijn mongolen en negers bruinogig. En in het werelddeel Zuid-Amerika stammen heel veel mensen uit Spaanse en Portugese voorouders.