Als je (bij wijze van spreken) een heeeeel groot zeil over zee trekt..regent het dan Nooit meer?

Het kan niet,, maar als je het zou doen! ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een overgroot deel van de regen ontstaat door verdamping van het zeewater.
Een veel kleiner deel, door verdamping van planten, struiken en bomen.
Het is maar de vraag , hoeveel van deze planten en bomen in leven blijven als je zee niet meer voor regen zorgt.
Want zonder die regen zullen ook de rivieren uiteindelijk opdrogen.
Eigenlijk kunnen we het niet overzien, wat de gevolgen zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zou uiteindelijk stoppen, ja.

Toegevoegd na 58 seconden:
Want al het water stroomt naar de zee en als het daar niet weg kan verdampen, houden we geen regen over.
14 jaar geleden
Ik denk het niet want water verdampt ook uit (nog) stromende rivieren, de aarde, vegetatie, mens en dier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar al die rivieren stromen naar de....... zee!
En er is ook nog zoiets als sublimatie vanaf het ijs (dus rechtstreeks van vast naar gasvormig water), dus er zal nog heel lang een heel klein beetje vocht in de atmosfeer kunnen komen en een heel klein beetje regen kunnen vallen. Maar uiteindelijk zou al het leven op aarde verdrogen als je de zeeen afsluit van verdamping.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het water zal verdampen, dan tegen het zeil botsen, om vervolgens druppelgewijs terug te vallen in de zee.