Wat of hoe heet de achterland van Rotterdam ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K
paulus811
11 jaar geleden
Aan welke kant?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, je hebt noord, oost, zuid en west van Rotterdam. Kom er zelf vandaan (lang geleden dan) maar kan me geen specifieke benamingen herinneren voor het zg. achterland van Rotterdam. De westkant zou je de Maasvlakte kunnen noemen, maar of je dat nu bedoeld, dat weet ik niet.

Antwoorden (1)

Het achterland van een grote haven is het gebied landinwaarts, waar een bepaalde stad de goederenvervoer voor regelt.
Het Ruhrgebied behoort tot het achterland van Rotterdam.

Vanuit Rotterdam is elke plaats in Europa snel te bereiken.
Dus alle plaatsen die een goede verbinding hebben met Rotterdam, via spoorwegen, vrachtverkeer, binnenvaart etc en waar dus de spullen vanaf de haven naar toe vervoerd worden, dat is het achterland van Rotterdam.