Hoe verklaar ik de relatieve zeespiegel stijging in de ijstijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Hoe kunnen wij nou weten hoe JIJ dat verklaart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij weten niet hoe jij die verklaart. Wil je weten hoe wij het verklaren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou gast, hou ons niet langer in spanning, hoe verklaar je die??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die was er niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
das logisch, sinds de ijstijd is natuurlijk al heel veel water verdampt uit de zee, daarom was toen het water hoger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha serieus?? Wel eens van regen gehoord jammerrr? Of maak je nu een grapje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@jOve: sorry voor de humor. maarja, ik ben ook zo in de war van #vrouwendag ;)
Reddie
12 jaar geleden
In de ijstijd was er geen zeespiegelstijging. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Je duim?
escape
12 jaar geleden
Eeeehh...... de anomalie van water? Water heeft zijn kleinste volume bij vier graden. Natuurlijk zet het uit in een ijstijd!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eeeeh.... escape. Dat verklaart niet de stijging van de zeespiegel. Zoek archimedes op. Verplaatste volume vs druk? Een stuk ijs steekt nog altijd een stuk boven het vloeibare water uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was een zeespiegelaling! . Logisch : door het opgestapelde ijs en sneeuw op het land.

Het beste antwoord

Er was helemaal geen relatieve zeespiegelstijging in de ijstijden, er was een absolute en relatieve zeespiegeldaling, doordat steeds meer verdampt water uit de zee in de vorm van landijs op het land bleef liggen. Tijdens een groot deel van de ijstijden kon je van 'Nederland' naar 'Engeland' lopen over de droge Noordzeebodem.

Dus tenzij jij bronnen kunt aangeven die aantonen dat er een relatieve zeespiegelstijging was, hoef je die ook helemaal niet te verklaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een bron die aantoont dat er een relatieve zeespiegeldaling was. Dan laat ik zien dat er een relatieve zeespiegelstijging was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedantk!

Andere antwoorden (1)

10 liter water geeft 11 liter ijs. Omdat "De Grote IJstijd die exact in -11.484 is begonnen kon dit naastgelegd worden in kleine magneetveldveranderingen die gevonden werden in de bodem van de Caribische Oceaan. Overigens wijs ik je er wel op dat onze huidige watervoorraad voor zeker 73% helemaal niet van de aarde is maar uit de ruimte is neergedwarreld in de vorm van ruimtestof (bron: NGC) en dit kon bepaald worden doordat in lava een heel ander watertype werd aangetroffen dan er in rivieren stroomt.
De zee wordt dus steeds voller dat klopt ja - maar dát heeft een compleet andere oorzaak dan temperatuur zoals een volkenkundige dat beweert: ieder z'n vak!