waarom zijn de overstromingen in China aardrijkskundig?

Ik moet voor school een presentatie houden over de overstromingen in China en daarbij moet ik ook uitleggen waarom dit met aardrijkskunde te maken heeft. ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet verwoorden. Dus waarom is het aardrijkskundig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardrijkskunde

Aardrijkskunde of (Romaans) geografie (Oudgrieks: γεος (geos), aarde en γραφειν (grafein), (be-)schrijven) is een wetenschappelijke discipline die zich bezighoudt met het bestuderen van het aardoppervlak, het in kaart brengen van vormen van bijvoorbeeld cultuur, het plantenleven en de dierenwereld, gebruik van het milieu en verkeer en het beschrijven van het landschap overal op de wereld.

Aardrijkskunde wordt tegenwoordig wel opgevat als een verzamelnaam voor een aantal min of meer zelfstandige wetenschappen. Een belangrijk onderscheid is dat tussen de bestudering van natuurlijke verschijnselen en cultuurele verschijnselen. Hierop grijpt de specialisering in enerzijds fysische geografie en anderzijds sociale geografie terug. Wat deze (deel)wetenschappen bijeenhoudt is dat ze alle op zoek zijn naar een verklaring voor de ruimtelijke orde van verschijnselen aan het aardoppervlak. We hebben het dan over het formele object van de aardrijkskunde. Het formele object kan verbijzonderd worden door te letten op de vorm of verspreiding van ruimtelijke verschijnselen (ruimtelijke patronen), door te letten op de samenhang (ruimtelijke systemen) of te letten op hun ontwikkeling en verandering in de ruimte (ruimtelijke processen).

Ik neem aan dat je nu de rest van je huiswerk zelf kan doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Fysische Geografie wordt tot de Aardrijkskunde gerekend ....maar past ook wel in Natuurkunde.
Er is één constante wanneer we het over Aardrijkskunde hebben: Het betreft de planeet Aarde als centraal thema.
Zo is ook een deel van de Astronomie .....Aardrijkskunde wanneer we bijvoorbeeld de Aardse positie in ons Zonnestelsel bepalen....Zonsverduisteringen ,Maansverduisteringen ....eb en vloed als voorbeelden.
Ook Sociale Geografie , petrologie , geologie , cartografie , topografie ,Economische Aardrijkskunde , Politieke Aardrijkskunde (Statenkunde) , demografie worden tot de algemene Aardrijkskunde gerekend . Maar het zijn eigenlijk allemaal wetenschappen op zich.
Men zou beter spreken over Aardrijkskundige Wetenschappen.