Hoe diep is een aardscheur ?

Soms zie je van die video's dat een lange scheur door de aardschors heen kronkelt.
Alleen wat als je daar in valt? val je dan diep ? is zo een scheur diep? of val je 1 meter en kan je weer omhoog klimmen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Er bestaan 2 enorme aardscheuren maar die worden eigenlijk kloven genoemd. De diepste bevindt zich zuidelijk van de Philippijnen en is 11 kM diep, de andere in de Atlantische oceaan iets oostelijk van de Bermuda-driehoek is 8,3 kM diep.
Ik dacht trouwens dat Scholar-google hier een aantal artikelen over heeft klaarstaan want Scholar-google is een apart draaiende zoekmachine voor scholieren tot niveau HBO. Ook heeft Google een zoekmachine van geografie en daar moeten kaarten te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt aardscheuren van allerlei dieptes en breedtes.
En als je erin valt, hangt het er maar vanaf: is het een scheur die heel smal is, dan zul je snel blijven hangen. Is het een diepe scheur die (veel) breder is dan jij zelf bent, met gladde wanden, dan kun je een heel eind vallen :/