Welke windkracht is nodig zodat een mens door de wind de lucht in mee wordt genomen?

Of hoe hard moeten de windstoten dan zijn (km/u).
Ga uit van een man van 80 kilo die 10 meter verderop weer neerkomt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Volgens de schaal van Richter zouden volwassenen al omwaaien bij windkracht 10 . 80-90 km per uur ....met een open parachute die wind schept zou dat al kunnen.
Voor 11 en meer geldt dat zeker;
Ook op de orkanen schaal van Fuiji (een ander soort wenteling ) zou een orkaan van type 3 al een mens een lift kunnen geven. By type 4 verandert Uw caravan of Uw auto in een luchtschip. En bij type 5 : Zouden sommige huizen al kunnen vliegen

Toegevoegd na 8 minuten:
Zie hieronder enkele schaaltypes die de verschijnselen weergeven/
Beaufort : hier meest gebruikt
F-schaal voor Tornado's (nu meest in US gebruikt)

Toegevoegd na 3 uur:
Richter moet Beaufort zijn uiteraard , sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moest Beaufort zijn , zoals in de link sorry.

Andere antwoorden (4)

Denk 40 ongeveer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
You don't wanna know..
Tornado!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tornado, met windkracht 12.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik nog een klein ventje was in volgens mij 1992 (er was toen een zware storm in nederland aan het eind van de zomer) stapte ik bij terugkomst van onze vakantie naar luxemburg uit de auto van mijn ouders en werd ik geschept door een rukwind. ik werd een halve meter opgetild en 2 meter verder weer op mijn voeten neergezet. ik was toen 8 en de windkracht van die storm was 9 (hoewel ik denk dat de desbetreffende rukwind wel ietsje harder was)