In welke landen is de bevolking de afgelopen 2 eeuwen meer gegroeid dan in Nederland?

Bij de scheiding van Nederland en België had Belgie meer inwoners dan Nederland (ongeveer 3 miljoen vs. 2 miljoen). De bevolking is daarna in Nederland veel harder gegroeid tot ruim 16 miljoen en maar 10 miljoen voor België.

Hoe zit dat in andere landen? Zijn de verhoudingen in bevolking tussen landen (voorzover die toen gelijk waren aan de huidige landen) radicaal gewijzigd?

Toegevoegd na 9 minuten:
Sorry, ik bedoelde in Europa.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

In Europa : toch wel . de meeste ex-Oost Europese landen hebben een zeer kleine of zelfs negatieve groei gekend.(Tjsechië , Rusland)
In de jaren 40 en 50 was er verder in Europa een echte baby boom.De meest ontwikkelde Europese landen kennen vandaag nog nauwelijks groei. En de groei die er is komt veelal door migranten.
De 'zeer' katholieke en moslim landen hebben of hadden de grootste aangroei (Bosnië , Europees Turkije , Polen , Ierland.
Kleine landjes zoals Monaco ,Andorra , Jersey ....werden dan veel groter in aantal , door fiscale redenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

China en India zijn enorm gegroeid
13 jaar geleden
DUITSLAND EN FRANKRIJK zijn het meest gegroeid de laatste eeuwen