Hoe groot is de grootste atlas ter wereld?

Ik hoorde iemand iets beweren over een atlas die meters groot zou zijn voor tonnen te koop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De Australische uitgever Millennium House heeft op de Frankfurter Buchmesse “het grootste boek ooit gedrukt voorgesteld”. De atlas ‘Earth’ is 1,8 meter hoog en 2,75 meter breed (opengeslagen) en wordt verkocht voor ruim 72.000 euro of 100.000 dollar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een goeie 2e is de Klencke atlas

De Klencke Atlas heeft een enorme omvang: 1.75 meter hoog en 1.90 breed. Er zijn 6 personen voor nodig om de atlas op te tillen.
Deze is alleen niet te koop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eén meter 75 hoog en één meter 90 breed: de Klencke Atlas die in de British Library te bezichtigen is.

Toegevoegd na 17 minuten:
De Klencke Atlas is origineel en dateert reeds uit mei 1660. Dat in tegenstelling tot de Earth atlas van Millennium House. Die was namelijk eerder al (oktober 2008) in een gewoon groot boekformaat verschenen, en is als stunt 'opgeblazen'. Met de moderne technieken is dat niet zo moeilijk te realiseren....

Toegevoegd na 2 uur:
En hier is meer informatie over de grootste atlas Earth te vinden: http://www.droomplekken.nl/nieuws/de-grootste-atlas-ter-wereld-72-000-euro.html
72.000 euro, 128 pagina's-waaronder 45 pagina's met extreem gedetailleerde kaarten. Er zijn inmiddels twee exemplaren van het boek verkocht, aan mensen in de Verenigde Arabische Emiraten. Je moet wel een grote salontafel hebben om hem er op te leggen.....
Amadea
13 jaar geleden
De grootste atlas werd inderdaad getoond op de boekenbeurs in Duitsland.

http://thecoolgadgets.com/world-largest-atlas-australia-publisher-millennium-house/

Maar het grootste boek werde volgens het Guiness World Book of Records gemaakt door een aantal hongaren:

http://www.guinnessworldrecords.com/Search/Details/Largestbook/120747.htm