Een polder is een stuk land dat eerst water bevat en dat is leeggepompt. Het lijkt me dat ze dit in Nederland doen om land te winnen. Anders kregen de mensen in grote delen van Nederland natte voeten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tip: als je huiswerk maakt kan je http://nl.wikipedia.org openen en daar een term intypen. Meestal krijg je dan heldere uitleg. Als je een bepaalde uitleg niet snapt kan je dat hier natuurlijk best vragen. Anders krijg je een kopie van het antwoord op wikipedia op je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een polder is een stuk land dat eerst onderwater lag. De noordoostpolder was eerst onderdeel van het ijsselmeer net als de flevopolder. Daar kon je vroeger dus met de boor varen en gewoon lekker zwemmen en vissen. Mensen hebben daar een dijk in het water gelegd. Waardoor er een stuk water was dat was afgesloten van het ijsselmeer. Daarna hebben ze het droog gepompt dus al het water tussen de dijk en het land weg gehaald. Daarna heeft het jaren gekost om de infrastructuur aan te leggen en het land echt droog te krijgen. Boeren hebben toe land toegewezen gekregen om te bebouwen en er zijn stedelijke gebieden bepaald daar staan nu dus huizen en wonen mensen.
13 jaar geleden
Een polder is een gebied dat lager ligt dan het omringende water en waarvan de waterstand kunstmatig geregeld kan worden. Polders worden in het algemeen doorkruist door watergangen.
Voor de waterhuishouding is het noodzakelijk dat de sloten goed door kunnen stromen. Om hiervan zeker te zijn worden de sloten twee keer per jaar geschouwd: er wordt gecontroleerd of het water diep genoeg is en of er geen waterplanten in het water staan. Eigenaren van land grenzend aan water zijn verplicht om hun sloten te schouwen.

Een polder is een waterstaatkundige eenheid, dat wil zeggen dat het geen verbinding heeft met het buitenwater behalve via kunstwerken. Een poldermolen of gemaal (soms meerdere) regelt het polderpeil; via inlaten kan (vers) water worden binnen gelaten. Een polder is omgeven door een of meerdere waterkering(en).

Nog veel meer staat op de link.