Waarom precies naar school ?

Waarom moeten jongeren nu precies naar school...

Voor het welzijn van de kinderen... de meeste kinderen krijgen er juist meer problemen mee ze kunnen even goed thuis leren ofzo dus daarom mijn vraag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (8)

Zodat de ouders kunnen werken om het hoge produktiepeil in stand te houden en zodat je later ook zelf een baan kunt vinden en niet achter de lopende band terechtkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult toch een onderwijzer nodig hebben. heb jij thuis een onderwijzer rondlopen? Bovendien is naar school gaan goed voor je sociale vaardigheden. Als je onder de mensen bent leer je met mensen omgaan. Dat leer je niet, als je in je eentje thuis zit.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je gaat naar school om te leren. Wij ouders weten niet alles over van alles of hebben gewoonweg niet het talent om 'les' te geven.
De opvoeding hoort door de ouders/verzorgers te gebeuren maar het is mooi als school ze ook normen en waarden meegeeft.
Juist meer problemen lijkt me erg overdreven. Het zijn vaak de 'verkeerde vrienden' waardoor er problemen komen. En wat dacht je van de jongeren zelf? Zij komen steeds meer in opstand omdat ze rebelleren tegen de maatschappij en ouders.
Dat is niet de fout van school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ons land draait nu eenmaal op kennis en zonder kennis veel minder kansen in de maatschappij. Als je later solliciteert en men vraagt naar de opleiding (en dat doen ze) , jij zegt vervolgens dat je alles van je moeder geleerd hebt, zal dat niet echt veel indruk maken. Scholen hebben uitgewerkte programma's met wat kinderen zoal moeten weten en leren om aan te sluiten bij een vervolgopleiding en eventueel universiteit. Aan het einde van je school carriere kom je goed beslagen ten ijs.
Ook leer je omgang met de andere groepsgenoten, je leert de regelmaat en discipline om naar school te gaan en je taken te vervullen.
De leerplicht is ooit ingevoerd en nooit meer afgeschaft. Dat is niet voor niets.
Dat van meer problemen is niet de fout van de leerplicht of van de school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de maatschappij elke jongere de kans wil geven op gedegen onderwijs, algemene ontwikkeling en sociale vaardigheden.
Je moet wel heeeeeel gedisciplineerde kinderen hebben willen ze thuis op eigen houtje evenveel doen als op school. Daar geloof ik echt niet in.

Ach, de keuze is aan jou. Als jij het prima vindt om 50 jaar lang hetzelfde laaggeschoolde werk te doen, in een flatje te wonen en elk dubbeltje om te draaien, dan gooi je er toch met de pet naar.
Als jij meer uit het leven halen wil, zul je toch ècht je best moeten gaan doen. Op school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms vraag ik me dat ook af.
Als je kind letterlijk ziek wordt van school omdat het niet begrepen wordt, op school onderpresteert en daardoor dus ook niks leert, dan zie ik de meerwaarde niet.
In principe zit je op school om te leren, maar dat gaat niet altijd op, helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"de meeste kinderen krijgen er juist meer problemen mee" - ik waag die stelling te betwijfelen.
Niet elk kind kan thuis leren, niet elk kind heeft de luxe van een ouder of verzorger thuis die tijd, didactiek, structuur en kennis voldoende heeft om het kind les te geven.
Daarnaast kan school een goede functie spelen in de socialisering van een kind.
Bij dat laatste vallen zeker nog steken, maar kinderen allemaal thuishouden is daar geen oplossing voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nut van onderwijs is sowieso dat je als mens sterk staat. Als je niet kan rekenen en je moet 1 euro betalen en betaalt met een briefje van 5 en krijgt 1 euro terug dan ben je dus benadeeld door je gebrek aan kennis. Als we meer verantwoordelijkheden zouden leren op scholen en het effect ervan dan zou je misschien ook in een wereld kunnen leven waarin iedereen betrouwbaar is.
Alleen je vraag al zegt mij dat je weinig geleerd hebt op school. Persoonlijk vind ik ook dat leren leuk kan worden gemaakt. Het zal alleen meer kosten.