Mag een school je schorsen vanwege een zelfmoordpoging?

Ik heb een zelfmoordpoging gedaan. Mijn school wil mij nu niet meer op de school hebben, ik mag mijn opleiding niet afmaken. Maar dit mag toch niet? Kan ik bij iemand terecht hiervoor? De schooleiding en de baas van de school zijn de gene die me eraf gaan halen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Helaas het gebeurt, teveel. Ik ben chronische depressief sinds ik 12 was. Sindsdien regelmatig een poging gedaan en regelmatig te horen gekregen dat ik niet meer welkom was. Hierdoor verschillende opnames gehad. Scholen weten niet wat het is om suicidaal te zijn. Dus dumpen ze die leerlingen maar weg. Zodat ze er zogenaamd geen andere leerlingen in mee kunnen trekken. Dat is ook de reden waarom ze amper voorlichting geven over psychische problemen en psychiatrie. Ik hoop dat je wat aan dit hebt. Het ligt zeker niet aan jou. Hun durven/weten gewoon niet hoe te handelen. Welkom in de wereld van het taboe rondom depressies/suicidaal zijn. Tip: 113 zeflmoordpreventie kan je 24/7 bellen en chatten. Mij helpt het enorm.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100