Welke cursussen kunnen wel en niet op je CV?

Welke cursussen zet je beter wel of niet op je CV? Ik wil solliciteren voor een stage bij een online marketing afdeling. Nu heb naast mijn opleiding een aantal cursussen moeten doen, hiervoor heb ik ook certificaten. Maar ik weet niet zo goed of ik ze allemaal op mijn CV moet zetten of alleen langere cursussen.

Voorbeelden van de cursussen:
Learn HTML (codecademy) (9uur)
Learn CSS (codecademy) (20uur)
Google Analytics Individual Qualification
Basisprincipes van Online Marketing (40 uur)

Daarnaast een paar e-learnings met certificaat maar die waren maar 1 uur.

Hoor graag wat advies over welke ik het beste wel/niet kan toevoegen!
Allemaal online cursussen trouwens.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
Zonder verder je onnodig te kwetsen zou ik allemaal weglaten. 9 uur durende HTML cursus legt helemaal niks in balans van de wikken-en-wegen weegschaal. Het wordt pas iets als je maanden aanéén voor iets gestudeerd hebt en daar dan een certificaat voor krijgt. MCSE of een Cisco certificering o.i.d. zijn zo wat voorbeeldjes...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Alleen relevante cursussen zou ik op het CV zetten. Die meerwaarde hebben voor de toekomstige werkgever. Losse, korte, on-line cursussen zullen weinig indruk maken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de reactie! Had al het idee dat het niet helemaal op het CV paste.

Antwoorden (1)

Alleen als het relevant is. Het plaatsen van te veel cursussen kan namelijk erg overzichtelijk werken.