Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je van een mbo niveau 2 opleiding (ICT) naar een mbo niveau 4 opleiding?

Hallo, ik ben een meisje van 17 jaar oud (word bijna 18) en ben net gestart met de opleiding ict (mbo 2) en ik heb een vraagje kan ik na deze opleiding gelijk naar niveau 4? want ik wil niet heel oud stoppen met school ;/ ik vind het een beetje oneerlijk want had zelf nooit de cito toets gemaakt omdat ik de ging stotteren en moeite had met taal, zelf had ik daar geen las van maar mijn oude lerares zei van dat ik gewoon naar basis zou gaan >:( dus moet nu van niveau 2,3, en 4 en daarna nog 3 - 4 jaar hbo doen maar heb daar zelf geen zin in gvd

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
909

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dat kan. Met een afgeronde niveau 2 opleiding ben je toelaatbaar tot een niveau 4 opleiding. Je geeft aan dat je moeite had met taal. Wees je er van bewust dat niveau 4 qua Nederlands ook moeilijker is, je moet dan naar 3F. Als je nu dan toch onder je niveau een opleiding doet, zou ik je aanraden alvast extra Nederlands te oefenen, zodat je daar goed op voorbereid bent.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding