Waar kan een minderjarige als scooterkoerier in België te werk gaan?

ik ben 17 jaar en heb mijn rijbewijs AM en een scooter ter beschikking, alleen vind ik nergens werk als scooterkoerier voor minderjarige studenten...voor bijna alle bezorgdiensten moet je 18 zijn of een rijbewijs B erbij hebben

Antwoorden (1)

Momenteel kun je in Vlaanderen nergens aangenomen worden als scooterkoerier zonder het definitieve rijbewijs B te bezitten. Voor scooterkoerier wordt in Vlaanderen het definitieve rijbewijs B geëist. Theorie-examen vanaf 17 jaar, praktijkexamen vanaf 18 jaar.
Ergo, de minimum leeftijd voor scooterkoerier is dus 18 jaar.
Dit geldt ook voor koerier in Wallonië
Zoals je kunt lezen in de vacatures: vereiste: Permis B: voiture ou camionnette
Le permis B permet de conduire une voiture (avec ou sans remorque). Pour obtenir le permis B, vous devez avoir au moins 18 ans.
Met het rijbewijs B mag je een auto besturen (met of zonder aanhanger). Om rijbewijs B te verkrijgen, moet u minimaal 18 jaar oud zijn.

Le permis B permet de conduire une voiture (avec ou sans remorque). Pour obtenir le permis B, vous devez avoir au moins 18 ans.
De Franstalige regel staat er dubbel in, maar ik laat het zo.