Ik zit in het laatste jaar van LVD. Kan ik ook een andere baan krijgen?

LVD staat voor luchtvaartdienstverlener. Ik weet niet of ik daadwerkelijk stewardess wil worden (of het nou op de grond of in de lucht is).

Mijn vraag is dus, is het mogelijk om in een totaal andere sector een baan te krijgen met een LVD niveau 4 diploma? Of moet je een andere opleiding volgen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Voor de meeste banen heb je een specifiek diploma nodig. Soms wordt alleen een werk-/denkniveau gevraagd en soms moet je een diploma hebben in een bepaalde richting. Daarnaast is er nog ongeschoold werk, dat je zonder diploma kan doen.
Door de coronacrisis is de werkloosheid weer toegenomen. Daardoor kunnen bedrijven kritischer zijn in wie ze aannemen, omdat er meer sollicitanten zijn. Dat maakt jouw kans dan weer kleiner, als het gaat om werk in een totaal andere richting. Het helpt dan als je ergens een ingang hebt, dus mensen kent die jou kunnen aanbevelen.
Wat je wel kunt doen is een vervolgopleiding. Dat kan een andere niveau 4 opleiding zijn, die je dan waarschijnlijk versneld kunt doen, of een hbo opleiding of Associate Degree (2 jarig, hbo). Dat kan in elke richting, dus ook iets anders dan je nu doet.
Ik zou je willen aanraden goed de onderzoeken wat voor werk je wel graag zou willen doen. Waarschijnlijk biedt je school wel mogelijkheden om dit samen met iemand van school uit te vinden. Succes!