Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke schoolspullen moet ik halen voor het mbo?

want ik ga de opleiding onderwijsassistend doen leerjaar 1 maar ik heb geen lijst gekregen met wat ik nou eigenlijk allemaal nodig heb,
het enige wat ik wel weet is een laptop en boeken maar weet iemand wat ik nodig heb aan schriften pennen allemaal dat soort dingen? dankjewel!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.3K
Erna55
3 jaar geleden
Wat heb je het afgelopen schooljaar nodig gehad aan "schriften, pennen allemaal dat soort dingen ? Je kunt ongeveer hetzelfde "dat soort dingen" gebruiken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

gewoon even simpel denken: wat ga je doen, welke vakken krijg je.
Die laptop ga je die gebruiken om aantekeningen te maken?
Koop gewoon een paar schriften of notitieblokken en wat schrijfgerei wat jij prettig vindt. En zorg voor een agenda. En ik denk dat ze intussen wel verwachten dat leerlingen van mbo zelf wel kunnen bedenken wat er gemiddeld nodig is. Dat dat niet voorgekauwd hoeft te worden.
En blijkt dan na een paar dagen, weken dat je dingen mist zijn ze zo gekocht, en schriften die je nu niet gebruikt, komen later wel een keer op.
succes met de studie
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Een pen heb je zeker nodig. En een agenda, op papier of digitaal. Verder vond ik zelf op het HBO en de universiteit "losbladig" het fijnste werken, dus een multomap en schrijfpapier voor de multomap. Tabbladen om je verschillende vakken te onderscheiden. Of je koopt een multomap per vak. Maar misschien maak je wel al je aantekeningen op de laptop?
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding