Wat is de beste manier om in de hitte huishoudelijk werk te doen?

Vraag aan huishoudelijke hulpen; tips voor werk tijdens hitte!

Deze week wordt het prachtig maar ook erg heet. Ik werk met plezier als huishoudelijke hulp. Ik kan slecht tegen deze hitte en voor het eerst zie ik erg op tegen het werk deze week.
Vooral donderdag is een pittig dag met veel uren.

Wie heeft tips om de week zo goed mogelijk door te komen?

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat mij altijd helpt zijn van die koele gelpacks in mijn nek leggen als ik het te warm krijg.
Werktempo verlagen, kan niet anders.
En vooral niet druk maken dat het warm is of dat je het warm hebt. Daar krijg je het alleen maar warmer van.

Antwoorden (3)

Je loopt misschien een beetje voor Joker, maar het helpt bijzonder goed:
* natte katoenen (dunne) pet op je hoofd
* natte badhanddoek in je nek en op de schouders
* heel dunne en luchtige katoenen kleding en géén polyester of andere plakkerige kunststof
* Iets rustiger tempo aanhouden als dat je normaal gewend bent
* Regelmatig tussendoor iets kouds drinken
* In huis zo veel mogelijk de ruimten verduisterd houden
Succes en vooral jezelf niet druk maken; slecht voor het hittegevoel.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Goeie tips ! (+)
Iets rustiger tempo aanhouden als dat je normaal gewend bent is ook geen schande. Een mens is nu eenmaal geen machine, we moeten allemaal een tandje inleveren.
Hoofd onder de kraan tot op de hoofdhuid nat en vergeet je slapen niet, werkt perfect.
Als dat teveel van het goede is :) kan je ook een natte uitgewrongen theedoek in je nek leggen. Regelmatig onder de kraan weer want het droogt natuurlijk op.
Altijd werktempo verlagen en als het even kan vroeger beginnen.
Succes hoor @eve1977!
---
Vergeet niet om genoeg te drinken, belangrijk. Heel verleidelijk is koud uit de koelkast, thee zou beter werken omdat het hoofd daardoor een seintje krijgt om af te koelen.
In de tropen wordt de meeste thee gedronken.
Toegevoegd op 22 juni 2020 10:48: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Goeie tips ! (+)
Iets rustiger tempo aanhouden als dat je normaal gewend bent is ook geen schande. Een mens is nu eenmaal geen machine, we moeten allemaal een tandje inleveren.
Uiteraard losse en luchtige kleding dragen. Vragen of je wat vroeger mag beginnen. In de ochtend is het nog fris, dus alles lekker open zetten en laten doorwaaien. Zolang het nog relatief koel is beginnen met de meest arbeidsintensieve klussen. Het mooie weer gebruiken om de buitenboel/ramen een goede beurt te geven. Koud water gebruiken voor je sopjes. Sterkte!