Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste manier om in de hitte huishoudelijk werk te doen?

Vraag aan huishoudelijke hulpen; tips voor werk tijdens hitte!

Deze week wordt het prachtig maar ook erg heet. Ik werk met plezier als huishoudelijke hulp. Ik kan slecht tegen deze hitte en voor het eerst zie ik erg op tegen het werk deze week.
Vooral donderdag is een pittig dag met veel uren.

Wie heeft tips om de week zo goed mogelijk door te komen?

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat mij altijd helpt zijn van die koele gelpacks in mijn nek leggen als ik het te warm krijg.
Werktempo verlagen, kan niet anders.
En vooral niet druk maken dat het warm is of dat je het warm hebt. Daar krijg je het alleen maar warmer van.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je loopt misschien een beetje voor Joker, maar het helpt bijzonder goed:
* natte katoenen (dunne) pet op je hoofd
* natte badhanddoek in je nek en op de schouders
* heel dunne en luchtige katoenen kleding en géén polyester of andere plakkerige kunststof
* Iets rustiger tempo aanhouden als dat je normaal gewend bent
* Regelmatig tussendoor iets kouds drinken
* In huis zo veel mogelijk de ruimten verduisterd houden
Succes en vooral jezelf niet druk maken; slecht voor het hittegevoel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Goeie tips ! (+)
Iets rustiger tempo aanhouden als dat je normaal gewend bent is ook geen schande. Een mens is nu eenmaal geen machine, we moeten allemaal een tandje inleveren.
Hoofd onder de kraan tot op de hoofdhuid nat en vergeet je slapen niet, werkt perfect.
Als dat teveel van het goede is :) kan je ook een natte uitgewrongen theedoek in je nek leggen. Regelmatig onder de kraan weer want het droogt natuurlijk op.
Altijd werktempo verlagen en als het even kan vroeger beginnen.
Succes hoor @eve1977!
---