Hallo , kan iemand naar meer over de opleiding neuropsychologie vertellen ? Dus hoe lang het duurt?

Ik zit in mijn 3e jaar van het vwo en ik heb NG +natuurkunde gekozen . Ik vind natuurkunde heel lastig maar k probeerde zo breed mogelijk te kiezen omdat ik niet wist wat ik wilde worden. Kan iemand wat meer over een neuropsycholoog vertellen? Bedankt alvast;)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Om direct toegelaten te worden tot de Master in de psychologie moet je een volwaardig universitair diploma in de Psychologie (drie jaar) hebben Als je een sterk aan psychologie verwant diploma of een diploma HBO Toegepaste Psychologie hebt, kun je in aanmerking komen om een premaster te volgen. Daarna ben je toelaatbaar voor de Master psychologie. Voor sommige tracks is het ook mogelijk om een premaster te doen wanneer je een minder sterk op psychologie gericht diploma hebt. De precieze regels per vooropleiding staan beschreven op https://www.rug.nl/(...)elding-en-toelating/ LET OP: Voor de start in September 2021 zal waarschijnlijk een capaciteitsbeperking gelden voor de instroom. Regels van selectie zullen in de eerste helft van 2020 nader bekend gemaakt worden. Deze selectie geldt ook voor studenten die eerst een premaster gaan doen.
Tel alles bij elkaar voor zo'n 6 jaar studie aan de universiteit.