Een VWO-diploma is voldoende om rechten te studeren om zo OvJ te worden.
Het pakket “Cultuur en Maatschappij” kan handig zijn: dat is gericht op taal, kunst, maatschappelijke vakken en rechten.
Je kunt ook rechten studeren aan de Open Universiteit vanaf je 18e, zonder toelatingseisen.
Na je rechtenstudie volg je de OIO-opleiding (Officier van justitie In Opleiding).
Deze opleiding duurt - afhankelijk van de reeds opgedane kennis en ervaring – minimaal achttien maanden en maximaal vier jaar. Benoeming tot officier van justitie kan op zijn vroegst zes jaar na het afstuderen plaatsvinden.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
heel erg bedankt, weet u ook misschien welke diploma's/ opleidingen ik moet volgen als ik geen vwo wil doen?
ronron1212
4 jaar geleden
Minimaal een hbo opleiding
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik las dat een wo opleding ook zou kunnen, is het verstandiger om een wo of een hbo opleiding te doen? zodra ik die heb kan ik meteen naar het oio toch?
ronron1212
4 jaar geleden
het is of of eerst hbo dan wo
tinus1969
4 jaar geleden
Zie https://ssr.nl/oio-opleiding/ je moet echt een WO (universitair) diploma rechten hebben.