Onder welke voorwaarden mag je met een havo diploma naar een Canadese universiteit?

ik wil graag na het voortgezet onderwijs in Canada studeren. Ik heb op veel websites gelezen dat je met een havo diploma naar sommige universiteiten in Canada mag. Ik vroeg me af onder welke voorwaarden dit kan en bij welk de universiteiten dit bijvoorbeeld kan.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

De toelatingseisen kunnen verschillen per provincie en per instelling.
Met HAVO mag je so-wie-so naar College en een enkele universiteit laat je ook toe.

Let wel: de universiteit in Canada bepaalt wat je vooropleiding waard is. nog afgezien van de taaltest, je moet de Engelse taal beheersen.

Taaleisen ...Als je aan een Engelstalige universiteit wilt studeren, moet je de Engelse taal beheersen. Meestal moet je de TOEFL-toets (Test Of English as a Foreign Language) afleggen en daarvoor minimaal 550 punten halen.

Toelatingseisen kunnen verschillen per provincie en per instelling.
Met HAVO mag je so-wie-so naar College en een enkele universiteit laat je ook toe. Wellicht is het een idee om eerst het VWO diploma te halen. Daarmee kun je naar alle universiteiten, soms zelfs in het tweede jaar beginnen.

Meer informatie over de toelatingseisen is verkrijgbaar bij het Canadian Information Centre for International Credentials in Toronto en bij de afzonderlijke instellingen.
In de bron vind je nog meer tips.