Mag een filiaalmanager iemand in eigen tijd terug laten komen omdat hij z'n werk niet goed doet?

Ik kreeg laatst te horen van m'n filiaalmanager bij de Jumbo, dat als iemand z'n werk niet goed gedaan heeft dat hij of zij het in z'n eigen tijd onbetaald moet verbeteren. Mag dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat mag niet. Als de filiaalmanager vindt dat een medewerker zijn werk niet goed heeft gedaan dan zal hij moeten onderbouwen waarom dat zo is en hoe het in het vervolg beter moet. Herstelwerkzaamheden moeten gewoon worden betaald. Het is namelijk normaal dat iemand eens een keer een foutje maakt, of een bepaalde handeling (nog) niet onder de knie heeft. Een goede filiaalmanager calculeert dat in en zal de medewerker ondersteunen bij zijn ontwikkeling. Als die ontwikkeling achterwege blijft wordt het een ander verhaal. Maar dan zal het eerder richting ontslag gaan dan onbetaalde uren. Ik heb tien jaar gevakkenvuld bij Albert Heijn en daar zijn ze echt niet flauw. Werken in "eigen tijd", wat wel eens werd aangekondigd, heb ik altijd geweigerd. Nou stond ik verbaal ook op mijn 17e al wel sterk in mijn schoenen. Maar ik heb van dergelijke weigeringen nooit last gehad. Opmerking nog: er is werk zat. Als jouw filiaalmanager je niet ondersteunt, faciliteert, inspireert en nog meer van die mooie woorden, ga dan op zoek naar een andere werkgever.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100