Kun je van VMBO-TL doorstromen naar het havo (na het examen) als je al eens bent blijven zitten?

Ik zit momenteel in mijn examenjaar op het VMBO-TL en wil graag mijn best doen om hopelijk na het examen door te kunnen stromen naar het Havo. Nu is het wel zo dat ik in de tweede klas ben blijven zitten en ik dat jaar dus over heb moeten doen. Zou ik nogsteeds naar het Havo kunnen of zou ik hierdoor niet worden “aangenomen”?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je leeftijd of het feit dat je bent blijven zitten hoeven niets uit te maken. Wel moet je even kijken of de school waar je havo wil doen aanvullende eisen heeft. Sommige scholen stellen bijvoorbeeld een bepaald vakkenpakket of een bepaald eindgemiddelde verplicht.