Welke studie richt zich op hardwarde van computers?

Ik ben op zoek naar een studie die zich richt op de hardware van computers.
Vaak zie ik ICT-studies voorbij komen waar je meer te maken krijgt met HTML of Javascript maar hier hou ik echt totaal niet van. Wat zou voor mij de beste keuze zijn voor zo min mogelijk code maar zoveel mogelijk hardware.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je zou kunnen denken aan een studie technicus engineering. Je wordt breed opgeleid binnen installatietechniek, elektrotechniek en ICT. Tijdens de opleiding leer je over innovatieve technieken en ben je bezig met engineering, beheer en onderhoud van installaties.
.
Een stapje hoger is de HBO-leerroute Technische Informatica. Je leert specifiek hoe je hardware en software programmeert voor Embedded Systems, Industrial Automation en Robotica.
SimonV
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik moet trouwens toevoegen dat ik een HAVO diploma heb en ook graag een HBO studie wil volgen.
SimonV
5 jaar geleden
Hbo-opleiding Technische Informatica?
In deze opleiding leer je technische computerprogrammatuur ontwikkelen, op het raakvlak van hardware en software. Je krijgt na het behalen van je diploma de titel Bachelor of Information and Communication Technology, afgekort tot Bachelor of ICT of BICT. Bij enkele hogescholen is deze opleiding een studierichting binnen de brede bachelor HBO-ICT. In het eerste jaar verken je het vakgebied en krijg je een goed beeld van alle mogelijkheden binnen de ICT. Pas na het eerste jaar kies je een afstudeerrichting die het verdere verloop van je studie bepaalt. Iedere hogeschool heeft haar eigen specialisties. Het is dan ook verstandig om de verschillen per hogeschool te bekijken.
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/techniek/ict/technische-informatica