Telt het rekenexamen voor niveau 3 mee vanaf volgend jaar?

Krijg je bij een onvoldoende voor rekenen alsnog je mbo3 diploma?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

"Rekenexamen onderdeel van centraal examen

Rekenen is een verplicht onderdeel van elke mbo-opleiding en dus om je diploma te halen. Alle studenten maken het rekenexamen. Het resultaat van het rekenexamen telt nog niet mee voor het behalen van je diploma, maar wordt wel vermeld op je resultatenlijst."

Dit is de informatie die op dit moment te vinden is op de site van de Rijksoverheid. Aangezien nieuwe regels altijd zeer tijdig bekend worden gemaakt en dit een betrouwbare site is die goed wordt bijgewerkt, is de conclusie dat ook volgend schooljaar de toets nog niet meetelt.

Het enige schooltype waar de toets nu al meetelt is het VWO.

(In de andere schooltypes werd de toets veel te slecht gemaakt, dus is "men" nu aan het bedenken wat er moet gaan gebeuren.)
Toegevoegd op 05 juli 2018 04:46: bron
Computoon