Welke voorwaarden bij een niet getekend contract?

Hoi,

Ik heb al een tijdje een vast contract ergens, maar dit is nooit ondertekend. Het is ontstaan uit een automatische verlenging, maar de voorwaarden zijn wel aangepast in het nieuwe contract. Dus het zijn niet dezelfde voorwaarden als het oude contract.

Hou zit dat als ik ontslag krijg of neem? Moet ik me dan aan de voorwaarde van mijn voorgaande tijdelijke contract houden, of gelden de voorwaarden in het nieuwe niet ondertekende contract. Of gelden er eigenlijk nu helemaal geen voorwaarden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Tsja, chaotische situatie. Niet getekend betekent in principe dat het niet bestaat en dat de oude situatie (zoveel mogelijk) geldt.
Je kunt je hier lang zorgen over maken, maar zijner nu praktische gevolgen?
Als je ontslag neemt, wil goed/pragmatisch overleg ook nog wel eens wat oplossen ipv een discussie over contracten.

Antwoorden (1)

In een vast contract kunnen voorwaarden en eisen staan zo als een concurrentie beding en terug betalingen genoten opleidingen die je zelf hebt aangevraagd.
Ook kan er iets staan over bijzondere werktijden of hoe te handelen bij uit dienst gaan en zelf al te veel dagen te hebben opgenomen.
Maar behalve het eerste zie ik geen probleem en geldt in grote lijnen gewoon de wet opzeg voor de eerste van de maand een maand nog werken en dan ben je weg. Langere opzeg termijnen zijn bijna niet houdbaar bij de rechter en leveren alleen gedemotiveerde medewerkers op. Dus de voorwaarden in een AO voor bepaalde tijd zijn vaak lichter qua concurrentie beding enz. Maar voor de rest nauwelijks feitelijk verschil. Vaak is er een CAO die geldig is. En veel zaken staan in een huishoud reglement .